EV diensten

Slimme diensten voor het beheer van je elektrische vloot
Blue Corner biedt heel wat extra diensten aan, waarmee je meer uit je laadsystemen kan halen. Connecteer met het Blue Corner platform, om je laadpaal eenvoudig en overzichtelijk te beheren. Ontdek de mogelijkheden van onze terugbetalingsdiensten en technische ondersteuning. Of kies voor slim verbruiksbeheer om efficiënter, veiliger en sneller te laden.

Meer weten over onze diensten?

Webportaal

Persoonlijk webportaal om je laadpaal eenvoudig te beheren

Het overzicht bewaren over al je laadsessies? Met ons overzichtelijk gebruikersportaal kan jij je laadsysteem eenvoudig beheren en configureren. Zodra je connecteert krijg je realtime inzicht in je laadgegevens, zoals kWh-verbruik en kosten. Daarnaast krijg je een gedetailleerd overzicht van alle sessies waarvoor je je laadpas hebt gebruikt.

Ben je ondernemer? Dan helpt ons gebruikersportaal bij je boekhouding. Via dit portaal kan je meteen aangepaste rapporten downloaden voor je administratie of aangifte. Daarnaast kan je gebruikers toevoegen of verwijderen, het verbruik per laadsessie raadplegen en tarieven instellen.

Alle voordelen van ons webportaal:

  • realtime inzicht in laadgegevens (kWh-gebruik en kosten)
  • gedetailleerd overzicht laadpasgebruik
  • aangepaste rapporten downloaden voor administratie
  • maandelijkse kostenstaat voor verbruik inbegrepen

Reimbursement

Wanneer je met een bedrijfswagen rijdt, kan de stroom die je thuis verbruikt terugbetaald worden door je werkgever.

De diensten van Blue Corner bieden 3 mogelijkheden:

  • Onkostennota:
    via je persoonlijk portaal kan je heel eenvoudig een maandelijks overzicht aanleveren van de kWh die je via je thuislader hebt verbruit. Dit overzicht kan dienen als basis voor de onkostennota die je aan je werkgever bezorgt.
  • Reimbursement werkgever:
    Blue Corner levert rechtstreeks het overzicht van je thuislaadsessies aan de werkgever. Je werkgever betaalt je die dan terug.
  • Reimbursement Blue Corner:
    Blue Corner stort maandelijks het bedrag van je thuisverbruik rechtstreeks terug op je bankrekening. We  verrekenen dit met je werkgever, aan een afgesproken tarief.

Smart Charging netwerk

Maximalisatie van de beschikbare stroom

Wanneer er een groot aantal wagens opgeladen moet worden maar er slechts een beperkt vermogen beschikbaar is, laat je best een slim laadnetwerk installeren. Dit smart charging systeem zorgt ervoor dat de laadsystemen optimaal gebruik maken van het beschikbaar vermogen van een gebouw of een site in functie van de vraag van de wagens.

Daarnaast is het een belangrijke tool om te vermijden dat er ‘piek-vermogens’ worden afgenomen. Zo zorgt Smart charging ervoor dat je geen onnodige kosten maakt.

Blue Corner- smart charging kan op twee manieren worden geïmplementeerd:

  • Statisch:
    Er wordt een maximum afgenomen vermogen bepaald, waar het systeem zich aan houdt.
  • Dynamisch:
    Het systeem houdt rekening met het real-time verbruik in het gebouw of op de site, én de lokaal opgewekte elektriciteit. Het beschikbaar vermogen wordt dan verdeeld tussen de wagens.

Meer weten over smart charging? Raadpleeg dan zeker een van onze EV experts.

Commerciële exploitatie

Geld verdienen met je laadpunten, dat kan! Blue Corner ondersteunt bedrijven in de ontwikkeling van hun eigen verdienmodel.

Jij bepaalt zelf de prijs ‘aan de pomp’. Wanneer bezoekers, van jouw parking of site, laden aan je laadsysteem zullen zij de prijs betalen die jij hebt vastgesteld.

Wil je meer weten over alle mogelijkheden rond commerciële exploitatie? Raadpleeg dan zeker een van onze EV experts.

Onderhoud & technische interventies

Een laadpaal moet, net als alle andere elektronische installaties, onderhouden worden. Met een onderhoudscontract bij Blue Corner denken wij aan het onderhoud van je laadsysteem.

Onze Blue Corner technici zorgen voor een preventief jaarlijks onderhoud. Zo verlengen we de levensduur van je laadpaal en ben jij zeker van een optimale, veilige werking.

Dit onderhoud omvat:

  • Visuele controle van het volledige toestel
  • Reiniging van binnen- en buitenzijde
  • Nazicht van de elektronische componenten
  • Testen van de beveiliging
  • Testen van de communicatie van het laadstation met een elektrische wagen
  • Thermografisch onderzoek

Een onderhoudscontract geeft je de luxe en het comfort van gratis technische ondersteuning ter plaatse, in geval van storing.

Een onderhoudsbeurt of -contract aanvragen? Raadpleeg een van onze EV experts.

Customer service & support

Onze specialisten staan 24/7 klaar om al je vragen over elektrisch laden te beantwoorden en je de meest passende oplossing te bieden. Met ons support contract kan jij dag en nacht bij Blue Corner terecht voor technische ondersteuning.

Onze medewerkers kunnen vanop afstand op de lader(s) ingrijpen en diensten zoals backoffice connectie, terugbetaling van thuislaadsessies of gastverbruik organiseren.

Dankzij het support contract ben je ook verzekerd van gratis technische ondersteuning ter plaatse in geval van een storing.

Meer weten over onze support contracten? Raadpleeg een van onze EV experts.